top of page

Hybryda uregulowana prawnie


Od momentu wybuchu pandemii w marcu 2020 roku wiele firm wprowadziło możliwość pracy zdalnej, co przekształciło się później w model hybrydowy. Regulacje prawne dotyczące wykonywania pracy poza biurem były długo wyczekiwane szczególnie przez workplace managerów i pracowników działów administracji. Dlatego, że to właśnie w zakresie ich obowiązków należało często zapewnienie odpowiednich warunków pracownikom do pracy w domach. 6 lutego opublikowano już nowe przepisy, które wejdą w życie od 7 kwietnia 2023 roku.


Nowe regulacje prawne będą wiązać się ze zmianami związanymi z obecnością pracowników w biurze, co wpłynie nie tylko na kształt samej przestrzeni, ale także m.in. na koszty związane z zapewnieniem pracownikom odpowiednich narzędzi pracy, do czego ustawodawca zobowiązuje zatrudniających. Warto też dodać, że organizacje muszą liczyć się z opcją pracy zdalnej na żądanie, co może nieco utrudniać oszacowanie, ilu pracowników pojawi się stacjonarnie danego dnia.


Szczegółowy opis ustawy zostanie zaprezentowany w najbliższym wydaniu magazynu “Obiekty” (partnera medialnego PRFM), którego premiera odbędzie się już pod koniec lutego! Autorem publikacji jest doświadczony specjalista w zakresie prawa dla budynków komercyjnych, Łukasz Kanclerz z kancelarii Salenter.


- Nowe prawo przeniesie zarządzenie modelami pracy hybrydowej bezpośrednio na payroll. Dla organizacji, które nie zarządzają czasem pracy oraz przestrzenią za pomocą cyfrowych narzędzi okaże się dużym wyzwaniem - to po stronie pracodawcy nastąpi ewidencja proporcji pracy w biurze i w domu. Przypuszczam, że może to prowadzić do kolejnej fazy uszczelnienia polityk home office oraz wdrażania jeszcze bardziej elastycznych rozwiązań przestrzennych powiązanych z IOT, które ułatwią zarządzanie powierzchnią - komentuje Jan Pawlik, członek Grupy Doradczej ds. Workplace, na co dzień Workplace Management Director, ISS.


Przy tej okazji warto przypomnieć sobie najlepsze praktyki zachęcania pracowników do pracy w biurach, jakie do tej pory stosowały organizacje prowadzące działalności w Polsce. Specjaliści w zakresie zarządzania środowiskiem pracy działający w Grupie ds. Workplace pod przewodnictwem doświadczonej ekspertki Niny Jasiewicz (więcej o Ninie: https://www.prfm.pl/single-post/poznaj-do%C5%9Bwiadczon%C4%85-liderk%C4%99-ds-workplace) opracowali aż dwie wartościowe publikacje dotyczące m.in. zarządzania biurem i narzędziami do pracy zdalnej w dobie pracy hybrydowej. Możecie pobrać je i przeczytać je zupełnie za darmo:




Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page