GRUPY DORADCZE
Prezentujemy propozycje Grup Doradczych, za pomocą których zamierzamy realizować pierwsze wyzwania niezbędne do osiągania celów statutowych Polskiej Rady Facility Management.
Nabór do poszczególnych grup potrwa do 9 lutego 2018 roku. Udział w grupach jest dobrowolny i a ich sukces zależy od zaangażowania Delegatów oraz poszczególnych Przewodniczących, którzy poprowadzą ich prace.
Pamiętajmy, że charakter grup może być czasowy a ich funkcja powinna polegać na tworzeniu konkretnych rozwiązań i osiąganiu celów wyznaczonych przez Zarząd PRFM. W zależności od grupy będą to zatem: dokumenty, badania, listy, rekomendacje, katalogi, eventy branżowe, zalecenia oraz artykuły branżowe.
Wszelkie kandydatury zarówno - Członków Grup roboczych oraz Prowadzących są przyjmowane drogą elektroniczną na adres: telefonicznie (608 852 900) jak i podczas spotkań bezpośrednich i będą publikowane na poniższej liście aby każdy Członek i Delegat miał do niej stały wgląd.
Dyskusje i prace odbywać się będą zaróno podczas spotkań bezpośrednich jak i w dedykowanym dziale na forum internetowym PRFM.
Wszelkie narzędzia oraz niezbędne materiały do pracy wraz z asystą redaktorską, organizacyjną oraz promocyjną Przewodniczący Grup otrzymają od Zarządu PRFM po ustaleniu pierwszych składów Grup Doradczych.
Pierwsze dyskusje na temat sklądów i zadań grup roboczych odbędą się na spotkaniu 9.01.2017 (wiecej szczegółów na stronie newsów PRFM i w zapowiedziach mailowych)
1) Grupa ds. Edukacji
Zadania:
-
Współpraca z uczelniami wyższymi przy współtworzeniu kierunków dla branży FM.
-
Promocja branży FM wśród absolwentów- projekt ogólnopolskiego systemu praktyk.
-
Integracja środowisk akademickich i tworzenie platformy z rynkiem komercyjnym.
Celem grupy jest:
-
(dokument) Programy szkoleń edukacyjnych dla różnych środowisk zawierający listę porządnaych umiejętności i kompetencji.
-
(dokument) Rekomendowane program dla uczelni wyższych (opis kompetencje, umiejętności, przedmioty działy)
Przewodniczący - Tadeusz Sztop - Delegat niezależny
Członek 1 - Michał Nowak (Sodexo)
Członek 2 - Andrzej Kotarba (Gegenbauer)
Członek 3 - Martyna Kryjan (Spie)
Członek 4 - Krystyna Helińska (Okin)
Członek 5 - Tomasz Pałka (Caverion)
Członek 6 - Marek Krauze (Gegenbauer)
Członek 7 - Daniel Małysa (Gegenbauer)
Członek 8 - Paweł Wiśniewski (Apleona)
2) Grupa ds. Obiektów Użyteczności Publicznej
Zadania:
-
Określenie zapotrzebowania na wiedzę z obszaru usług FM wśród przedstawicieli administracji publicznej.
-
Upowszechnianie idei FM w środowiskach rządowych
-
Stworzenie zaleceń i porad dla administracji publicznej w obszarze najlepszych praktyk FM
-
Promowanie idei outsourcingu w administracji publicznej
-
Wpisanie PRFM na listę Lobbingową w ewidencji Kancelarii Sejmu
-
Wpisanie zawodu FM na listę Klasyfikacji Zawodów i Specjalności do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług
Celem grupy jest:
-
(dokument) Rekomendowany model realizacji usług facility management na rynku administracji publicznej (zarządzanie zmianą, korzyści ekonomiczne i jakościowe z wejścia w taki model)
Przewodniczący - Adam Polanowski - ekspert niezależny
Członek 1 - Maciej Mielecki (Spie)
Członek 2 - Grzegorz Heliński (Okin)
Członek 3 - Jarosław Ronc (Inwemer)
Członek 4 - Andrzej Zalega (PZN)
Członek 5 - Tomasz Łuszczewski (Apleona)
3) Grupa ds. Standaryzacji
Zadania:
-
Standaryzacja procesu przetargowego na usługi z obszaru FM.
-
Promocja norm i standardów światowych w środowisku FM i wśród klientów – celem wyboru najlepszych, prorozwojowych standardów z obszaru FM.
-
Normalizacja i standaryzacja w zakresie słownictwa branżowego.
-
Wstępna platforma do benchmarkingu.
-
Stworzenie kodeksu etyki zawodowej dla zawodu facility managera.
Celem grupy jest:
-
(dokument) Standaryzacja procesu przetargowego z perspektywy klienta – katalog dostępnych usług z branży FM
Przewodniczący - Zbigniew Mazurek - Menpresa
Członek 1 - Konrad Myśliński (4 Optima)
Członek 2 - Olga Buga (Spie)
Członek 3 - Tadeusz Sztop (Dussmann)
Członek 4 - Hubert Szymański (Dussmann)
Członek 5 - Mariusz Kozicki (Apleona)
Członek 6 - Artur Morawski (Inwemer)
Członek 7 - Robert Słaby (FM Solutions)
Członek 8 - Jacek Gola (Gegenbauer)
Członek 9 - Patryk Golon (Sodexo)
Członek 10 - Piotr Słomka (Delegat niezależny)
Członek 11 - Mariusz Kozicki (Apleona)
Członek 12 - Włodzimierz Galecki (Kl¨h)
4) Grupa ds. Inteligentnego FM
Zadania:
-
Określenie katalogu narzędzi i rozwiązań z obszaru IT wchodzącego w obszar zainteresowania FM zarówno teraz jak i w przyszłości.
-
Organizowanie spotkań z przedstawicielami świata technologii oraz inwestorów i deweloperów z rynkiem FM.
-
Tworzenie standardów w obszarze rozwiązań IT dla rynku FM.
-
Analiza rynku pod kątem smart cities i tworzenie zaleceń dla administracji publicznej.
Celem grupy jest:
-
(dokument) Rekomendacje w wykorzystaniu inteligentnych technologii w doskonaleniu modelu FM w celu zmniejszenia kosztów oraz poprawy efektywności i jakości świadczonych usług. (katalog technologii i oprogramowania)
Przewodniczący - Artut Morawski - Inwemer
Członek 1 - Konrad Myśliński (4 Optima)
Członek 2 - Grzegorz Pióro (Spie)
Członek 3 - Hubert Szymański (Dussmann)
Członek 4 - Magdalena Kniszner (Lockus)
Członek 5 - Waldemar Tkaczyk (Caverion)
Członek 6 - Daniel Małysa (Gegenbauer)
Członek 7 - Maciej Wiśniewski (Loredo RES)
Członek 8 - Mirosław Romanik (Engie)
Członek 9 - Mikołaj Kusiak (Delegat niezależny)
Członek 10 - Maciej Bogucki (Gegenbauer)
5) Grupa ds. HR dla Facility Management
Zadania:
-
Badania zapotrzebowania na specjalistów z określonych dziedzin wśród firm z branży FM
-
Tworzenie list pożądanych kompetencji
-
Promocja branży FM jako stabilnego pracodawcy
-
Zachęcanie środowisk akademickich i średnioszkolnych do wiązania swojej kariery zawodowej z branżą FM
-
Nawiązanie współpracy z operatorem pozyskujacym imigrantów zarobkowych na potrzeby branży
-
Wspomaganie branży FM w tworzeniu programów z obsaru Emploer Branding
-
Publikowanie zaleceń branżowych oraz opinii z obszaru zatrudnienia dla branży FM
Celem grupy jest:
-
(dokument) ogólnopolski system praktyk dla szkół średnich, technicznych, uczelni wyższych.
Przewodniczący - WAKAT
Członek 1 - Michał Nowak (Sodexo)
Członek 2 - Iwona Pękala (4 Optima)
Członek 3 - Katarzyna Polonis (Spie)
Członek 4 - Krystyna Helińska (Okin)
Członek 5 - Edyta Wójcik (PZN)
6) Grupa ds. Workplace
Zadania:
-
Opracowanie standardów na rzecz efektywnej organizacji biurowej.
-
Badanie wydajności zespołów w oparciu ankiety przeprowadzane we współpracy z office oraz facility managerami.
-
Stworzeni poradnika przeprowadzania fit-outów.
-
Tworzenie porad i zaleceń dla branży nieruchomości komercyjnych w obszarze biur przyjaznych pracownikowi
-
Dotarcie do deweloperów i architektów w celu przekazania najlepszych praktyk
Celem grupy jest:
-
(badanie) ankieta satysfakcji pracowników z miejsca pracy a poziom rotacji + powierzchnia netto przypadająca na pracownika
-
(dokument) zalecenia i standardy organizacji miejsca pracy w Polsce.
Przewodniczący - WAKAT
Członek 1 - Iwona Pękala (4 Optima)
Członek 2 - Ewa Ptaszyńska (Spie)
Członek 3 - Rajmund Walas (FM Solutions)
Członek 4 - Magdalena Majchrzak
Członek 5 - Nina Jasiewicz
Członek 6 - Wojciech Krupa
Członek 7 - Piotr Orłowski (Apleona)
7) Rekomendowana Grupa AUDYTORÓW
Zadania:
-
Stworzenie katalogu ekspertów PRFM, w konkretnych dziedzinach, którzy byliby promowani na stronie stowarzyszenia, odpowiadali na zapytania klientów oraz brali udział w wydarzeniach branżowych, jako niezależny ekspert.
-
Stworzenie zasad przydzielania i odbierania tytułu oficjalnego audytora PRFM
-
Wyłonienie i zbudowanie trzeciej strony rynku (third parties - doradców) w obszarze FM
Celem grupy jest:
-
(dokument) Stworzenie kryteriów merytorycznych do przyjmowania audytorów i zasad funkcjonowania audytorów
-
(dokument) Stworzenie zasad etycznych pracy audytorów
-
(lista) Wytypowanie audytorów (konkretne nazwiska)
Przewodniczący - Krzysztof Kogut - Real Estate Manager
Członek 1 - Michał Nowak (Sodexo)
Członek 2 - Tadeusz Sztop (Dussmann)
Członek 3 - Krystyna Helińska (Okin)
Członek 4 - Jarosław Ronc (Inwemer)
Członek 5 - Przemysław Światłowski (Inwemer)