top of page

Projektowanie nowego środowiska pracy

Praktyczne porady od Grupy ds. Workplace

Wszystkie osoby, przed którymi w pewnym momencie kariery stoi wyzwanie związane z otwarciem nowej przestrzeni biurowej, zdają sobie sprawę z wagi tego przedsięwzięcia. Zarówno członkowie zarządów, jak i pracownicy oczekują zazwyczaj zmiany wpływającej na komfort ich pracy oraz employer branding organizacji. Szczególnie na działach administracji spoczywa odpowiedzialność za umiejętne zarządzanie poszczególnymi działaniami, które powinny zostać odpowiednio zaplanowane w czasie i mieścić się w budżecie danej firmy. 

 

Jeśli zastanawiasz się, jak zminimalizować ryzyko wystąpienia porażki i przygotować się na sukces związany z oddaniem do użytkowania nowej przestrzeni, a więc m.in:

  • rozsądnie podzielić projekt na etapy i zaplanować poszczególne działania w czasie, 

  • ułożyć współpracę z firmami zewnętrznymi,

  • skoordynować komunikację wewnętrzną w organizacji,

  • zweryfikować, czy udało Ci się ująć wszystkie kluczowe aspekty w procesie.

 

Zapraszamy do lektury profesjonalnego przewodnika pt. Projektowanie nowego środowiska pracy przygotowanego przez doświadczonych specjalistów pracujących w Grupie Doradczej ds. Workplace przy Polskiej Radzie Facility Management. Zawiera praktyczną wiedzę, która nie jest powszechnie dostępna.

 

Jest to pierwsze i jedyne opracowanie na rynku nieruchomości komercyjnych, skupiające jak w soczewce wszystkie etapy z zakresu zarządzania całym wieloetapowym procesem oddaniem nowego biura do użytku.

 

Dlatego, że głównym celem istnienia PRFM jest promocja najlepszych standardów na rynku nieruchomości, możesz pobrać je zupełnie za darmo.

 

Dowiesz się z niego:

  • w jaki sposób skutecznie przygotować się do projektu, 

  • jakie są najlepsze praktyki na rynku dotyczące wypracowania strategii Workplace/Real Estate/Facility Management,

  • o czym pamiętać podczas podpisywania umowy najmu,

  • co powinieneś wiedzieć o projektach koncepcyjnych i wykonawczych,

  • które aspekty są ważne podczas realizacji projektu, 

  • jak skutecznie zarządzać przeprowadzką biura. 


 

Atuty publikacji:

 

  • merytoryczny opis wszystkich etapów przygotowywania nowego biura,

  • Przejrzysta tabela zawierająca:

  1. poszczególne etapy projektu z uwzględnieniem kamieni milowych i działań, które się na nie składają,

  2. wskazówki dotyczące źródeł wiedzy i metod działania,

  3. podpowiedzi, z kim warto współpracować w danym momencie procesu 

  • lista kontrolna kryteriów oceny budynków w formie graficznej,

  • gotowy harmonogram przeprowadzki, który można dostosować do własnych potrzeb.


 

Autorzy opracowania

 

Publikacja jest efektem prac ekspertów Grupy ds. Workplace działających przy Polskiej Radzie Facility Management. Szczególny wkład w powstaniu opracowania mieli tak uznani w branży specjaliści jak: 

 

Karolina Dudek  — Associate Director, Colliers Define — ekspertka doradzająca w kompleksowych procesach planowania, projektowania, organizowania i transformacji przestrzeni dla dużych marek korporacyjnych. Odpowiada za badanie potrzeb firm i ich pracowników, analizę obecnych powierzchni, formułowanie strategii hybrydowego środowiska pracy i zarządzanie zmianą przy przeprowadzce do nowej przestrzeni. 

 

Nina Jasiewicz  – pełniąca funkcję przewodniczącej Grupy, członkini zarządu PRFM. Obecnie odpowiada za zarządzanie przestrzeniami biurowymi w Niemczech oraz krajach Europy Wschodniej w jednym z największych koncernów farmaceutycznych MSD (Merck Sharp & Dohme).

 

Jan Pawlik  – Workplace Management Director, ISS Facility Services Polska

Architekt z wieloletnim i międzynarodowym doświadczeniem w branży fit-out i retail. Do ISS dołączył w 2019 roku, rozwijając agendę workplace i workplace experience. W swojej pracy szczególną uwagę poświęca praktycznym rozwiązaniom umożliwiającym synergię pomiędzy usługami, architektura, a rozwiązaniami ESG.

 

Można w nim przeczytać komentarze następujących ekspertów: Marek Andruchów, Dorota Grabowska BNP Paribas, Julie Archembaut, Globalworth, Małgorzata Bachner, Sodexo, Mariola Bitner, Cushman & Wakefield, Katarzyna Błaszkiewicz, PZN, Konrad Krusiewicz, The Design Group, Małgorzata Niewińska CBRE, Dagmara Solik, Aleksandra Szeląg, Nowy Styl, 

 

Grupa Doradcza ds. Workplace

 

Grupa Doradcza ds. Workplace działająca pod egidą Polskiej Rady Facility Management zrzesza profesjonalistów z obszaru zarządzania środowiskiem pracy. Celem jej istnienia jest wypracowanie jak najwyższych standardów branżowych i edukacja rynku w tym zakresie. Uczestnictwo w grupie umożliwia dostęp do najświeższej wiedzy branżowej, omawianie najbardziej palących problemów związanych z korporacyjnym facility managementem i współudział w ważnych projektach, które odbijają się echem w rynku nieruchomości komercyjnych.

Chciałbyś do nas dołączyć? Napisz na maila: angelikamajkut@prfm.pl

 

O PRFM

 

Polska Rada Facility Management działa na rynku już od 2017 roku. Zrzesza kluczowe podmioty i osoby związane z dostarczaniem wszelkiego rodzaju usług dla obiektów. Stowarzyszenie ma na celu opracowywanie jak najwyższych standardów w branży FM i promowanie dobrych praktyk poprzez wymianę doświadczeń, a także edukację w tym zakresie. 

Zobacz nagarnie z premiery raportu

Pobierz raport

Dzięujemy, raport wysłaliśmy na Twoją skrzynkę.

bottom of page