top of page

Sodexo - na bieżąco z globalnymi trendami





PRFM przedstawia liderów ze swojej branży, którzy postanowili wspierać ją poprzez członkostwo i zaangażowanie w projekty podnoszące standardy w obszarze usług dla obiektów. Na pierwszy ogień idzie światowa marka o francuskim rodowodzie sięgającym aż 1966 roku, choć przez laików kojarzona z bonów i cateringu, każda osoba związana z real estate zna ich brand - Sodexo. Jak wykorzystują globalną perspektywę i w związku z tym, jakie trendy przewidują w polskiej branży FM? - komentuje Marta Stańczak.


Firma Sodexo znajduje się na prestiżowej liście Fortune Global 500 i jest drugim największym pracodawcą spośród wszystkich francuskich korporacji multinarodowych – zatrudnia ponad 420 tysięcy pracowników w 53 krajach, codziennie obsługując 100 milionów klientów. W Polsce Sodexo świadczy usługu Integrrated Facility Management w ponad 200 obiektach, prowadzi 40 restauracji pracowniczych. Wspiera firmy w zarządzaniu miejscem pracy i tworzeniu bezpiecznej i komfortowej przestrzeni dla pracowników w obiekcie klienta.


– Dzięki międzynarodowej obecności Sodexo na rynku, mamy stały dostęp do ekspertyzy i know-how, a innowacje wykorzystywane w innej części globu, możemy wdrażać także lokalnie. W Polsce nadal jest duży potencjał rozwoju usług FM. W Polsce wskaźnik outsourcingu w branży Facility Management wynosi szacunkowo 42%, podczas gdy w Europie to 50%, a Ameryce Północnej – 55% – mówi Marta Stańczak, CEO – Corporate Services Segment, Sodexo Poland.

Jakie trendy w branży obsługi nieruchomości komercyjnych na naszym rodzimym rynku przewiduje ta renomowana marka z globalną perspektywą? – Już teraz na terenie Polski funkcjonują pierwsze zeroemisyjne budynki, a proces ten w kolejnych latach z pewnością przyspieszy, biorąc pod uwagę najnowsze unijne propozycje legislacyjne w obszarze standardów energetycznych. Tu przykładem mogą być kraje skandynawskie, które już od lat przodują w dążeniu do neutralnie klimatycznego budownictwa. Coraz bardziej popularne staje się korzystanie z urządzeń i czujników IoT (Internetu Rzeczy), których zastosowanie w branży FM jest różnorodne – od mierzenia natężenia ruchu w pomieszczeniach poprzez automatyzację części procesów po precyzyjne planowanie harmonogramów serwisów przy utrzymaniu najwyższej jakości i bezpieczeństwa. Na znaczeniu będą zyskiwać nowe technologie, które nie tylko usprawniają pracę, ale też w długim okresie przynoszą oszczędności i są przyjazne dla środowiska – tu dobrym przykładem mogą być, np. innowacje, które minimalizują zużycie energii czy rozwiązania z obszaru VR (Virtual Reality) czy AR (Augmented Reality) w obszarze FM – komentuje Stańczak.



Wyróżnione posty