top of page

FM w globalnej perspektywie


Wielu odbiorców usług zastanawia się, jakiego partnera wybrać do współpracy, gdy chcemy zdecydować się na model Integrated Facilities Management (IFM) lub ważne jest dla nas po prostu przestrzeganie przez usługodawcę wysokich, światowych standardów. Wówczas bierzemy pod uwagę firmy o europejskim portfolio, które obsługują korporacje w wielu lokalizacjach w Europie i na świecie. Na uwagę zasługuje oczywiście co najmniej kilka podmiotów, ale na pewno jednym z nich jest jeden z założycieli i członek PRFM, Apleona.


W ostatnim czasie robi się coraz głośniej o tej firmie w branży facility management, a to między innymi za sprawą połączenia z ważnym graczem na polskim rynku z siedzibą w Krakowie, FM Solutions, funkcjonującego teraz pod nazwą Apleona FMS. Niedawno w Niemczech doszło do konsolidacji Apleony z Gegenbauer. Dokąd zmierza zatem ta dynamicznie rozwijająca się organizacja, jaką jest Apleona, jak jej liderzy w Polsce zapatrują się na rynek nieruchomości i przez jaki pryzmat patrzą na branżę FM?


Prezes zarządu Apleona Polska, Lech Wodecki jest liderem z bogatym doświadczeniem, już ponad 10 lat stoi na czele firm FM-owych (wcześniej STRABAG Property and Facility Services). Bardzo szybko stał się postacią znaną w świecie FM. Szacunek kolegów po fachu wzbudzało połączenie jego wysokich kompetencji, dzięki którym osiągnął wysokie strategiczne stanowisko i rozpoczął dynamiczny rozwój marki. Jak dziś postrzega FM?


— Dla zewnętrznych obserwatorów nasza branża może wydawać się prosta, ale przyglądając się jej z bliska i funkcjonując w niej na co dzień, można dostrzec, że cechuje się dużym pluralizmem. Wynika to z tego, że każdy klient jest inny, prowadzi odmienne interesy i w związku z tym ma różne potrzeby. Dlatego tak lubię funkcjonować w tym otoczeniu — mówi Lech Wodecki. Zapytany o to, co stanowi o przewadze rynkowej zarządzanej przez niego organizacji, podkreśla znaczenie, jaką mają zatrudniani przez nią ludzie: — Naszą największą siłą jest zaangażowany zespół, który identyfikuje się z marką i którego członkowie wyznają te same wartości, dzięki temu aktywnie uczestniczą w życiu firmy, mają własne pomysły i inicjatywy — dodaje.


Apleona to marka znana w całej Europie, funkcjonująca także poza nią, chociażby w takich krajach jak Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Izrael. Według danych z 2022 roku Apleona łącznie w Polsce osiągnęła 230 mln przychodu ze sprzedaży i zatrudniała aż 1000 osób. W związku z tym bez wątpienia można uznać ją za jedną z czołowych firm w świecie FM-u.


コメント


Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page