top of page

FM wciąż rośnie na znaczeniu


Jeszcze do niedawna niektórzy uczestnicy rynku nieruchomości komercyjnych pojęcie Facility Management rozumieli dość wąsko, postrzegano je jako jedynie jako prostą obsługę udogodnieniami obiektów. Dziś doskonale wiemy, że jest ona dość skomplikowana, a czasami wręcz wyrafinowana. Przypominamy definicję FM, której idea jest bliska naszemu stowarzyszeniu, a także wspominamy dane z raportu Praca w branży obsługi obiektów.


Doświadczeni eksperci pracujący w zespole Polskiej Rady Facility Management postanowili przyjąć definicję facility managementu, która jest tłumaczeniem i adaptacją międzynarodowej normy ISO 41011. Brzmi ona w następujący sposób:


FM to funkcja w organizacji integrująca ludzi, miejsca i procesy w zagospodarowanej przestrzeni mająca na celu poprawę jakości życia ludzi i wydajności działalności głównej.


Warto zwrócić uwagę, że powyższe zdanie odzwierciedla nie tylko wagę łączenia kluczowych składowych dostarczania usługi, ale przede wszystkim komfort jej odbiorcy i wsparcie core biznesu organizacji.


Jak pokazało opracowanie opublikowane przez PRFM w 2020 r. przy współpracy z profesjonalistami z zakresu doradztwa personalnego reprezentującymi markę Hays oraz serwisu rekrutacyjnego Pracuj.pl, branża FM zatrudnia w Polsce aż 630 tys. pracowników, w tym 550 tys. pracowników operacyjnych i 80 tys. menedżerów i ekspertów. Natomiast usługi FM mogą stanowić nawet 40% wszystkich kosztów ponoszonych przez organizacje wykorzystujące w swojej działalności fizyczną przestrzeń. Dane te to najlepszy dowód ogromnej roli, jaką odgrywają usługi FM w świecie biznesu.


Celem Polskiej Rady Facility Management jest wsparcie dobrych praktyk na rynku w zakresie obsługi obiektów i wypracowanie wspólnego, silnego głosu branży, który będzie słyszany na rynku nieruchomości i nie tylko. Jeśli jesteś zainteresowany wsparciem naszych działań napisz: angelikamajkut@prfm.pl lub zadzwoń: tel. 533 550 259.


Comments


Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page